Jak inaczej namówić do usługi czy produktu niż przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
tworzenie filmów reklamowych Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca mógł samodzielnie opracować swój własny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on stosowny technicznie i łatwy.